[스크랩] my jesus my jesus, 눈물없이 들을 수 없는 노래

2013. 8. 21. 08:17ccm



가사 번역

Which Jesus do you follow?
Which Jesus do you serve?
If Ephesians says to imitate Christ
Then why do you look so much like the world?

어떤 예수를 당신은 따라 갑니까?
어떤 예수를 예배하고 있습니까?
에베소서에서 그리스도를 닮아간다고 말했는데,
왜 당신은 세상과 이렇게 닮은 것 입니까?

Cause my Jesus bled and died
He spent His time with thieves and liars
He loved the poor and accosted the arrogant
So which one do you want to be?

나의 예수가 피 흘리고 죽었기에,
그는 도둑과 거짓하는 자와 시간을 보냈습니다
그는 가난한 자를 사랑하였고, 거만한자에겐 훈계하셨습니다.
당신은 이 중 어떤 자가 되고 싶습니까?

Blessed are the poor in spirit
Or do we pray to be blessed with the wealth of this land
Blessed are they that hunger and thirst for righteousness
Or do we ache for another taste of this world of shifting sand

심령이 약한자는 복이 있을 것이라 하는데.
아니면 우리는 이 땅의 재물로 복받기 위해 기도하고 있지 않나요?
의로움에 배고프고 목마른 자가 복이 있을 것이라 하는데.
한낱 모래알 같은 세상의 맛을 보기위에 몸부림치지 않나요?

Cause my Jesus bled and died for my sins
He spent His time with thieves and sluts and liars
He loved the poor and accosted the rich
So which one do you want to be?

나의 예수는 나의 죄때문에 피 흘리고 죽었기에
그가 도둑과, 창녀와 거짓하는 자들과 시간을 보냈고
그는 가난한 자를 사랑하였고, 부자를 혼내셨습니다.
당신은 이 중 어떤 자가 되길 원합니까?

Who is this that you follow
This picture of the American dream
If Jesus was here would you walk right by on the other side or fall down and worship at His holy feet

당신이 따르는 자는 누구입니까?
이 아메리칸드림의 모습입니까?
만약 예수님이 여기 있다면 당신은 그의 반대편에서 걸을 것입니까, 아님 그의 발에 엎드려 예배할 것입니까?

Pretty blue eyes and curly brown hair and a clear complexion
Is how you see Him as He dies for Your sins
But the Word says He was battered and scarred
Or did you miss that part
Sometimes I doubt we’d recognize Him

이쁜 파란눈과 곱슬거리는 갈색머리 그리고 깨끗한 얼굴
이게 그가 당신의 죄때문에 죽었을 때의 모습입니까?
그러나 성경은 그는 밟히고 깨어졌다 말하고 있습니다.
그 말씀을 당신은 지나치신 것 입니까?
종종 저는 우리가 그를 알아볼수나 있을까 하고 의심합니다.

Cause my Jesus bled and died
He spent His time with thieves and the least of these
He loved the poor and accosted the comfortable
So which one do you want to be?

나의 예수님이 피 흘리고 죽으셨기때문에
그가 도둑과 세상에서 비참한 자들과 시간을 보내셨습니다.
그는 가난한자를 사랑하였고, 편안한자를 엄히 다루셨습니다.
이 중 당신은 어떤 사람이 되고 싶습니까?

Cause my Jesus would never be accepted in my church
The blood and dirt on His feet might stain the carpet
But He reaches for the hurting and despises the proud
I think He’d prefer Beale St. to the stained glass crowd
And I know that He can hear me if I cry out loud

나의 예수가 내 교회에서 절대로 받아드려지지 않기 때문에
그의 발에 있는 피와 먼지가 카펫을 더럽힐지도 모르기 때문에..
그러나 그는 아파하는 자에 다가갔고, 자만하는 자를 싫어하셨습니다.
아마도 그는 Beale St. [블루스의 고장] 을 스테인글래스에 있는 군중들보다 더 좋아하실지 모릅니다. 그리고 나는 압니다. 내가 크게 소리쳐 울 때 나를 들어 주실 것 이라는 것을요.

I want to be like my Jesus!!
I want to be like my Jesus!!
I want to be like my Jesus!!
I want to be like my Jesus!!

나의 예수님처럼 되고 싶습니다!
나의 예수님처럼 되고 싶습니다!
나의 예수님처럼 되고 싶습니다!
나의 예수님처럼 되고 싶습니다!

Not a posterchild for American prosperity, but like my Jesus
You see I’m tired of living for success and popularity
I want to be like my Jesus but I’m not sure what that means to be like You Jesus
Cause You said to live like You, love like You but then You died for me
Can I be like You Jesus?
I want to be like you Jesus!

미국 부귀영화의 상징물이 아닌, 나의 예수님처럼.
저는 성공과 부유함을 위해 사는 것에 매우 지쳐있습니다.
나의 예수처럼 되고 싶지만, 예수님 당신처럼 되고 싶다는 말이 무슨 뜻인지 잘 모릅니다.
왜냐하면 당신은 당신처럼 살고, 당신처럼 사랑하라고 하면서, 나를 위해 죽으셨기 때문입니다.
제가 예수님 당신처럼 될 수 있을까요?
 예수님처럼 되고 싶습니다!

I want to be like my Jesus!

예수님을 닮고 싶습니다!

출처 : 주님이 오십니다.
글쓴이 : 독보 원글보기
메모 :